Vítězné myšlení v pneuservise

Jsou pneuservisy, které fungují ze dne na den, jedou v zaběhlých kolejích. A postupně stagnují. Jejich výsledky jsou pod jejich očekávání (říkejme jim normální ). Ale také jsou pneuservisy, které prosperují a prodají stovky až tisíce pneumatik za rok (říkejme jim šikovní ).

V čem jsou rozdíly mezi normálním a šikovným? Majitelé mají odlišné myšlení.

Normální: Bez strategie rozvoje, fungují pořád stejně, nemají velké očekávaní, dělají a prodávají to co ostatní, oddaně se přizpůsobují podmínkám trhu. Když přijede zákazník do takového servisu, vidí, že je to tu pořád stejné. Prodávají to, co zákazníci obvykle chtějí. Fungují na principu jednoduchosti bez práce navíc, cestou nejmenšího odporu. Ale moc toho nevydělají.

Šikovní: Mají vítězné myšlení. Bojovníci, kteří věří, že to zvládnou. Vědí přesně co chtějí. Věří, že jsou jejich plány uskutečnitelné. Nemají problém dělat změny vedoucí k cíli. Když cítí, že stagnují, najdou hned svoje tlačítko „reset“. Vyžadují od sebe a od svých zaměstnanců, aby novinky zaváděli a používali v praxi. Zákazníci je vnímají jako inovativní, dynamické a šikovnější. Rádi se tam vracejí. Neprodávají to, co zákazníci by obvykle kupovali v jiných pneuservisech. Mají svůj prodej pod vlastní kontrolou. Prodávají ve velkém množství a to, co chtějí prodávat oni. O čem se přesvědčili, že je výborné, kvalitní a mají na tom potřebnou marži. Což jim umožňuje koupit danou značku dopředu a výhodně před sezonou v nejčastěji prodávaných rozměrech. Umí prodat osmi z deseti zákazníkům to, co potřebují a na čem vydělají.  Plní roli, kterou koncový zákazník od pneuservisu očekává:
1. Profesionalita
2. Pomoc a ochota poradit
3. Doporučit a vzít zodpovědnost doporučení na sebe
4. Mít pneumatiky skladem
5. Skvělý kupní zážitek

Závěr: To, co je neuvěřitelné je, že rozdíl mezi normálním a šikovným je „pouze“ ve způsobu uvažování. Když navštívím nějaký pneuservis, pokládám si otázku. Je to ten šikovný, co přemýšlí jako vítěz nebo je to ten normální. Znám šikovné a přitom mají jenom jedno stání. Není to ani o penězích, velkosti ani o umístění pneuservisu, ale jen o vítězném myšlení. Oni totiž ti šikovní nechtějí být normální.