Výjimečný produkt je z 80% α-Ω pneuservisu – část 5.

Alfa-Omegou pneuservisu k vyšší prosperitě je ovlivnit 80% zákazníků výjimečným produktem. Takový produkt nazýváme „moje domácí značka“.

Za výjimečný produkt ve vaší nabídce považujeme zboží, které nadchne a zaujme až 80% vašich zákazníků, nemá ho každý pneuservis a je srovnatelný s nejlepšími produkty na trhu. A to nejdůležitější – umožní vám vytvářet větší zisk na provoz vašeho servisu, protože cena není pokažená na internetu.

Moje domácí značka je produkt, který vidí vaší zákazníci, na fasádě, na plotě, na čepce, na stěně, na vlajce, na firmním voze, v letáčku na pultě atd.

Tady toto neskutečně zjednodušuje prodej, protože zákazník vnímá, že fandíte této značce a přirozeně očekává, že řeknete: „Tak dáme tu naši„.

Funguje to dokonale již řadu let. Musí být ale splněna všechna důležitá kritéria.

  1. Dokonalý produkt. Absolutně bezpečný. Slovo „bezpečný“ je nejdůležitější, za takový produkt můžete dát „hlavu na špalek“ a garantovat zákazníkovi, že si kupuje bezpečné pneumatiky. Za takový produkt nelze nabízet levnou značku vyrobenou „na cenu“ a je jedno jestli v Evropě nebo v Číně.
  2. Garance kvality. Zákazníci jsou přirozeně nedůvěřiví, chtějí „důkaz“. Jestliže máte v nabídce skvělý bezpečný produkt, zákazníci očekávají a potřebují ujistit, že je skutečně dostatečně kvalitní a bezpečný. My například používáme slogan: „Srovnatelná s nejlepšími„. Protože pneu jsou vyrobeny ve spolupráci se světovou jedničkou za použití nejnovějších technologií a každý produkt je certifikovaný a testovaný nezávislou zkušebnou TÜV.
  3. Životnost. Jak dlouho mi to vydrží? O životnost se pneuservisy moc nezajímají, doporučují svoje zaběhlé produkty, přestože mnohdy ví, že to zákazník rychle sjede. Jenomže to odporuje jednomu důležitému pravidlu prodeje: Napřed pomáhej, až pak prodávej. Jestliže zákazníkovi pomůžete doporučit značku, co vydrží o sezónu déle, získáváte věrného a spokojeného zákaníka, který je ochoten zaplati více, protože přesně ví, co si kupuje navíc.
  4. Optimální cena. Skoro každý zákazník řeší cenu. Nikdo nechce něco přeplácet! Optimální cena je zlatý střed, top kvalita za nižší cenu. Většina zákazníků nechce méně kvalitní zboží za nejnižší cenu. Rádi si trochu připlatí, když vědí, co získají navíc.
  5. Nadstandardní služby. Důležité prodejní a poprodejní služby neskutečně pomáhají při rozhodování během koupě. Záruka 10 let na motor u pračky dělá „zázraky“. Jakékoliv VIP služby ovlivňují ochotu zákazníků ke koupi. Má-li si zákazník vybrat ze dvou podobných produktů, vybere skoro většinou ten, kde získává služby navíc.
  6. Nulové riziko. V případě, kdy nadstandardní služby jsou nastaveny tak, aby zákazník něměl žádné riziko, že špatně koupil, je to přesně to, co se mu líbí. Nehrozí mu žádné další výdaje spojené s užívaním výrobku.
  7. Ochota pomáhat. Nadstandardní služby navíc, 5 let pomoci při průrazu a získání nové pneu „kus za kus“ je typickým příkladem pomoci zákazníkovi. Tuto službu nenabízejte jako součást podpory značky pneu, ale prodávejte ji jako vaši vlastní službu. Např.: “ Pane Nováku, v případě, že si neštasnou náhodou zničíte pneumatiku, přijeďte k nám, dostanete novou pneu a práci také nebudete platit, v tomto případě je zdarma“. To, že práci platí výrobce/dodavatel, mu už neříkejte. Další služba „6 letá záruka „se dá říci takto: „Bude li nějaký problém s pneumatikou, pomůžu vám a zajistím nápravu, máte prodlouženou záruku na výrobní vady na 6 let, tedy 4 roky nad rámec zákona“. Jiná služba „7 dní test“ se dá také velmi dobře “ prodat“ jako služba vašeho servisu zákazníkovi: “ V případě, že by jste běhme prvních 7 dnů nějaký problém s pneumatikami, můžete je vrátit a koupit si jiné.“

Poučení: Výjimečný produkt dokáže v pneuservisech dělat zázraky. To, co je důležité z pohledu prosperity pneuservisu, je vyšší ziskovost, rychlý a jednoduchý prodej a větší spokojenost zákazníků, kteří cítí vaši nadstandardní péči.