Výjimečný produkt. α-Ω pneuservisu – část 4.

Alfa-Omegou pneuservisu k vyšší prosperitě je mít v nabídce „Výjimečný produkt“.

Odpovězte si sami na otázku: „Co je podle mne pro pneuservis výjimečným produktem?

Víme, že 100 majitelů servisů znamená 100 různých názorů. Ale přesto, co si představujete pod výjimečným produktem?

1. Je to produkt, který mají všechny pneuservisy a prodává se sám? Nemusíte nic vysvětlovat a zákazník kupuje.

2. Nebo je to produkt, který je levný a zákazníci upřednostňují cenu?

3. A co takhle vítěz testu ADAC nebo značka do 5. místa?

4. Nebo stačí když se jedná o známého prémiového výrobce?

5. A nebo je důležité, aby byl vyrobený v Německu?

6. Nebo stačí, když má nejkratší brzdnou dráhu na mokru?

7. Nebo je to ten, kterého jste nejvíce naskladnili a nyní ho musíte „udat“?

8. Atd atd …

Jenže mít v nabídce vítěze ADAC testu, prodat kus za 2.500 Kč a mít na něm 100 Kč zisku, protože se všechny internetové obchody předbíhají v tom, kdo jej zákazníkovi prodá nejlevněji, není pro pneuservis žádná výhra.

Za výjimečný produkt ve vaší nabídce považujeme zboží, které nadchne vašeho zákazníka, nemá ho každý pneuservis a je srovnatelný s nejlepšími produkty na trhu. A to nejdůležitější – umožní vám vytvářet větší zisk na provoz vašeho servisu, protože cena není pokažená na internetu.

POZOR:  Mít výjimečný produkt v sortimentu ale pneuservisy nechtějí!

Jenom 4 ze 100 servisů dokáží do svého sortimentu zařadit takový skvělý produkt. Těch 96 servisů to nechce ani vyzkoušet. Proč? Protože jsme tak nastavení od přírody. Nemáme rádi neobvyklé, výjimečné věci. Máme rádi „klasiku“.

Ti 4 majitelé pneuservisů jsou od přírody ti inovátoři, vizionáři. Umějí se dívat „za roh“. Dokáží v příležitosti najít přidanou hodnotu. Koupí první zkušební kusy, vymyslí strategii, jak z novinky vytěžit maximum a rozjedou svůj byznys.

Ale není to tak špatné, jak to vypadá, protože mezi těmi zbylými 96 jsou majitelé servisů, kterým říkáme „ranní osvícenci“. Ti dokáží rychle rozpoznat, že nějakému servisu inovátorovi to nějak dobře funguje a začnou ho kopírovat. Těchto vnímavých servisů také není moc, jen okolo 12 servisů z těch zbylých 96 servisů.

A v tomto okamžiku potřebuje osvícený pneuservis svůj „chráněný trh„, aby se další servisy již nezapojily. Protože těch 84 dalších servisů by to těm „šikovnějším“ pokazilo, protože oni od přírody neumí pracovat s „výjimečnými produkty“.

Poučení: Výjimečný produkt nemůžou prodávat všichni. To, co je důležité z pohledu prosperity pneuservisu je, aby byl výjimečný pro zákazníky i pneuservis. V příštím příspěvku se takovému chráněnému produktu budeme věnovat podrobněji.