130% Spokojenost. α-Ω pneuservisu – část 3.

Alfa-Omegou pneuservisu k vyšší prosperitě je „Díky službám navíc zdarma s vysokou přidanou hodnotou mít větší ziskovost.“

Pneuservis to nic nestojí, vše platí dodavatel, zákazníci jsou nadšení – dostávají pneumatiky zdarma. Tak proč to pneuservisy nenabízejí?

Důvod, proč velká část pneuservisů nenabízí doprovodné VIP služby, je v jejich mizivé ochotě dělat změny. Často chybí inovativní a pokrokové myšlení. Jinými slovy jsou stále více „servisáky“ než „podnikateli“.

Zákazníci každou sezonu přijedou, práce je dostatek, takže z pohledu servisu je „vše OK“. Není důvod přidávat další služby. Chybí touha svůj servis vylepšovat, posouvat na vyšší „level“. A když se jich zeptáme, proč to služby zdarma nenabízí, tak odpoví: „Zákazníci to nechtějí a já si nebudu komplikovat život.

Pravidlo č. 3:

Rovnice ziskovosti SERVISÁKA je: 1 základní produkt + 1 běžná práce = obvyklá provize

Rovnice ziskovosti PODNIKATELE je: 1 lepší produkt + 1 běžná práce + 1 VIP služby + 1 lepší péče + 1 nulové riziko kupujícího = vyšší provize + vyšší spokojenost zákazníka + ochota zákazníka zaplatit více, protože dostal více

Jestliže je docíleno 130% spokojenosti zákazníka, což je 100% které očekával + 30% spokojenosti za služby, které dostal zdarma, ale neočekával je, zákazník nevyžaduje nejnižší cenu za produkt včetně služeb.

Poučení: Inovativní pneuservisy využívají doplňkových služeb k tvorbě vyššího zisku. Nechtějí jít cestou nejlevnějšího pneuservisu, ale chtějí zákazníkovi dát služby a pomoc navíc. Tím, že zákazník vidí, že dostal něco(služby) navíc, je ochoten zaplatit vyšší cenu.